Wikia

Winx Club - Aflevering 601
Winx Club - Aflevering 601
Seizoen 6, Aflevering 1
Algemene informatie

Productiecode

601

Italiaanse Titel

Onbekend

Nederlands Titel

Onbekend

Italiaanse Uitzenddatum

Onbekend

Nederlandse Uitzenddatum

Onbekend

Afleveringen Gids

<- Vorige
WC526

-> Volgende
WC602

Extra

Scenario

Scenario

Inspiration of Sirenix is de eerste aflevering van seizoen 6 en de honderdnegenentwintigste aflevering van Winx Club.

Overzicht

Onderwater, zijn de Trix op weg naar "het beest van de diepte", een machtig monster dat ze willen gebruiken om zowel de Winx als héél domino van de kaart te vegen.

Op Domino, zijn Bloom en haar ouders aan het ontbijten. Wanneer Daphne aan de ontbijttafel is, vertelt iedereen over het feestje dat ze geven voor haar. Daphne rent weg van de tafel. Bloom stelt haar zus gerust. Op dat ogenblik zien ze dat de Specialisten en de Winx aankomen.

Icy heeft "het beest van de diepte" in haar macht.

Daphne vertelt hoe moeilijk ze het vindt om terug "tot leven" te zijn. Alles wordt klaargezet voor Daphne's welkom thuis feestje. Wanneer Daphne panikeert door de gedachten dat er mensen zijn en dat ze moet dansen. Valt Daphne over haar sjaal en kegelt ze de meiden omver. Stella stelt voor om een make-over te doen.

Daphne wordt door de Winx geholpen, Layla zorgt voor danslessen, Stella voor een nieuwe look en Tecna voor een nieuwe gsm.

Het feest begint en de Trix vallen het feestje binnen. Even later komt "het beest van de diepte". De Winx transformeren in Sirenix.

Er ontstaat een gevecht, de Trix en "het beest van de diepte" proberen Daphne te pakken te krijgen maar worden tegengehouden door de Specialisten en de Winx. Koning Oritel brengt Daphne naar binnen.

In het paleis, raakt Daphne overstuur door het feit dat ze niks kon doen nog rennen nog vechten. Ook vertelt ze dat alleen de Nimf van Domino "het beest van de diepte kan controleren. Waardoor ze nog meer overstuurd geraakt.

De Winx willen Daphne helpen en vragen hun Beschermers van Sirenix. De Beschermers vertellen dat er maar één manier is om "het beest" te temmen en dat is de "inspiratie van Sirenix". Als tip krijgen de Winx dat ze moeten zoeken bij de bron.

De Winx gaan naar het Roccaluce meer maar worden achtervolgd door de Trix. In de het Roccaluce meer ontdekken de Winx dat zij de bron zijn en Daphne kunnen inspireren. Na hun ontdekking keren de Winx terug naar Domino om Daphne te helpen maar worden tegengehouden door de Trix.

Op Domino, houden de Specialisten de deur tegen zodat "het beest van de diepte" niet binnen geraakt. Marion panikeert omdat ze Daphne nergens kan vinden.

Daphne probeert het beest onder ogen te komen zodat ze haar vrienden en familie niet in gevaar brengt. De Winx komen aan en vertellen dat ze haar krachten kan vinden.

De Winx zijn uitgeschakeld, waardoor Daphne transformeert in Sirenix en controleert "het beest".

Evenementen

  • Er wordt een welkom thuis feestje voor Daphne gehouden.
  • "Het beest van de diepte" valt Domino aan.
  • Daphne veranderd in Sirenix.
  • Daphne controleert "het beest van de diepte.

Debuut

  • "Het beest van de diepte"
  • De drie dienstmeisjes van Domino (die in het Magisch Avontuur verschenen.)

Personages

  • Winx
    • Bloom
    • Stella
    • Flora
    • Layla
    • Musa
    • Tecna
  • Specialisten
    • Sky
    • Brandon
    • Helia
    • Roy
    • Riven
    • Timmy
  • Koninklijke familie van Domino
    • Daphne
    • Oritel
    • Marion
  • Vijanden
    • Trix
      • Icy
      • Darcy
      • Stormy
  • Tijdelijke vijanden
    • "Het beest van de diepte"
  • Beschermers van Sirenix
    • Bloom's beschermer van Sirenix
    • Stella's beschermer van Sirenix
    • Flora's beschermer van Sirenix
    • Layla's beschermer van Sirenix
    • Musa's beschermer van Sirenix
    • Tecna's beschermer van Sirenix

Around Wikia's network

Random Wiki