Wikia

Winx Club - Aflevering 515
250px
Algemene informatie

Seizoen

5

Aflevering

15

Productiecode

514

Nederlandse titel

De pilaar van het licht

Italiaanse titel

Il pilastro della Luce (De pilaar van het licht)

Engelse titel

The Pillar of Licht (De pilaar van het licht)

Nederlandse uitzenddatum

/

Italiaanse uitzenddatum

9 april 2013

Engelse uitzenddatum

24 februari 2013

Afleveringen gids

<- Vorige aflevering
De troon van de keizer

Volgende aflevering
WC516

 De pilaar van het licht is de vijftiende aflevering van het vijfde seizoen van Winx Club.

Samenvatting

Tritannus zit op de Troon van de keizer maar voelt voor de tweede keer niks. Hij zoekt uit wat er mis is. De poorten van de troon zijn gebroken.

Terug in Alfea, zijn de Winx minus Layla, in een simulatie ze proberen de Koraalcirkel te vinden. Maar wanneer ze de cirkel hebben gevonden gebeurt er iets vreemds. De Winx worden geconfronteerd met monsters. De monsters vallen de Winx aan, Bloom wilt dat Stella de duisternis wegjaagt met de Light of Sirenix, maar Stella heeft geen idee hoe het te gebruiken. Voordat de monsters bijna bij de Winx zijn, verdwijnd de simulatie. Faragonda wilt dat de meisjes naar de Controlekamer gaan.

Faragonda vraagt aan Stella wat er gebeurd is, en ze antwoord dat ze bang was. Faragonda vertelt de meiden dat Sirenix een grote kracht is en dat je veel wilkracht moet hebben om het te beheersen en vraagt aan Stella om de kracht die ze binnenin heeft te vinden. En daarna vraagt ze hetzelfde voor iedereen.

De meisjes wonderen hoe het gaat met Layla op Andros.

Op Andros, wordt Layla verwelkomt door haar vader. Ze vertelt over wat er gebuert is met de andere familieleden. Layla krijgt het zwaard van koning Neptunus overhandigd, haar vader wilt dat ze met het zwaard Tritannus verslaat en de familie weer samen brengt. Layla zweert op het zwaard van koning Neptunus dat ze niet zal rusten voordat Tritannus verdreven is uit de Oneindige oceaan.

Ondertussen in de Oneindige oceaan, gaan de Trix en Tritannus naar het pilaar van het Licht om de troon te activeren. Tritannus legt uit dat ze de pilaar moeten vernietigen. Darcy en Stormy klagen over het feit dat ze niet belangrijk meer zijn.

Voordat ze de zegel van de pilaar willen vernietigen worden ze tegengehouden door de Selkies van het pilaar van het licht. Maar ze worden snel uitgeschakeld.

Tritannus verwijderd het zegel.

Op Alfea, discussiëren de Winx hoe ze Layla kunnen helpen door een oplossing te kunnen vinden hoe ze de mutanten kunnen aanvallen zonder ze pijn te doen. Stella besluit het om aan de beschermer van Sirenix te vragen. Nadat de beschermer van Sirenix de vraag heeft beantwoord en verdwijnd ontdekken de Winx dat er iets aan de hand is. Stella ondekt dat er iets mis is met de zon.

Ook op Domino ondekken Marion en Oritel hetzelfde. Op Andros ontdekken de zeemeerminnen, dat de golven heviger zijn. Op Eraklyon, ondekt Erendor dat er iets mis is met de zon. Op Alfea zijn alle Alfea studenten verbaast net zoals Faragonda. Faragonda vertelt dat het op iedere wereld gebeurt. Stella is bezorgd over haar vader want zonder de zon kan hij sterven. De Winx gaan naar Solaria.

Op Solaria, ondekt koningin Luna de staat van de zon. Luna rent naar Radius omdat ze bezorgd is over zijn staat. Radius vertelt dat de tweede zon sterk genoeg is om het over te nemen. Luna vertelt aan hem dat ze bezorgd is voor zowel Solaria als voor Radius. Radius reageert geirriteerd en Luna gaat (bijna al wenend weg). Radius stort neer en Luna vangt hem op en schreeuwt voor hulp.

Op Andros, vragen Teredor en Niobe. Layla ondekt dat er iets mis is met de golven. Teredor vertelt dat als één van de pilaren istabiel is het de einde van de Magische Dimensie kan betekenen.

Op Solaria, zijn de Winx aangekomen. Stella is verbaast dat haar moeder in het kasteel is en vraagt haar waar haar vader is. Luna vertelt wat er gebeurt is. Tecna krijgt een bericht van Layla, Layla vertelt hoe het komt dat er een eclips is. De Winx transformeren.

In de Oceaan, komen de Winx de Selkies tegen. Ze vertellen dat de Selkies van de Pilaar van het Licht hebben hen opgeroepen en ook dat de Pilaar wordt aangevallen.

Bij de pilaar van het licht, vechten de Selkies van Pilaar van het Licht tegen de Trix. Er onstaat een gevecht tussen de Trix en Tritannus tegen de Winx. Tritannus beveelt de mutanten om Layla aan te valen. Bloom valt Tritannus aan maar Icy kon net op tijd Tritannus beschermen. Tritannus wordt kwaad wanneer Icy neerstort.

Tritannus verwoest de Pilaar van het Licht waardoor er broken neervalt. Layla wordt aangevallen door een grote steen.

Evenementen

  • Tritannus pakt de zegel van het pilaar van het licht om de Troon van de Keizer te activeren.
  • Layla krijgt het zwaar van koning Neptunus.
  • Door weinig zonlicht valt koning Radius neer.
  • De Eclips heeft niet alleen effect op Solaria maar op alle planeten.
  • Stella vond haar Sirenix spreuk, Light of Sirenix.
  • Icy beschermd Tritannus van een directe hit.

Debuut

  • Koningin Luna (fysiek)
  • Selkies van de pilaar van het Licht

Personages

  • Bloom
  • Stella
  • Flora
  • Layla
  • Musa
  • Tecna
  • Teredor
  • Niobe
  • Luna
  • Radius
  • Erendor
  • Oritel
  • Marion
  • Faragonda
  • Tritannus
  • Icy
  • Darcy
  • Stormy
  • Palladium
  • Winx selkies
  • Selkies van het pilaar van het Licht

Fouten

  • Wanneer Layla transformeert zegt ze Harmonix in plaats van Sirenix

Trivia

  • Dit is de tweede keer dat Layla alleen transformeerde. De eerst ekeer was het wanneer ze haar Enchantix kreeg.
  • De manier van Bloom dat Tritannus aanvalt, maar was geblokeerd door Icy, lijkt op die keer dat Icy Bloom aanvalt maar was geblokeerd door Sky in Terugkeer naar Alfea.

Around Wikia's network

Random Wiki