Wikia

Winx Club - Aflevering 514
250px
Algemene informatie

Seizoen

5

Aflevering

14

Productiecode

514

Nederlandse titel

De troon van de keizer

Italiaanse titel

Il trono dell'imperatore (De troon van de keizer)

Engelse titel

The Emperor's Throne (De keizer's troon)

Nederlandse uitzenddatum

Geen informatie

Italiaanse uitzenddatum

8 april 2013

Engelse uitzenddatum

17 februari 2013

Afleveringen gids

Vorige aflevering
<- WC513

Volgende aflevering
-> WC515

De troon van de keizer is de veertiende aflevering van de vijfde seizoen van Winx Club.

Samenvatting

De Winx zijn op het strand. De Winx willen een duik nemen in de zee maar ze ondekken dat er afval ligt. Even later komen Mick, Vanessa en de Specialisten. Want ze zouden een picnic houden. Sky ondekt het problemen en iedereen beslist om de afval in de zee op te ruimen. Ook beslissen een paar mensen op het strand de andere te gaan helpen.

Tijdens het opruimen, denkt Layla na of Tritannus iets te maken heeft met de rommel.

In de Oneindige oceaan, Tritannus vertelt aan Darcy wat ze nu gaan doen omdat ze niet wist wat er gaat gebeuren. Hij is van plan om de Troon van de Keizer te veroveren. Door op de Troon te zitten gaat de kracht door zijn lijf vloeien en wordt hij de keizer. Daphne waarschuwt Tritannus dat Sirenix vervloekt is.

Even later zijn ze bij de Troon en gaat Tritannus erop zitten. Maar de kracht vloeit niet door zijn lijf en valt de Troon aan waardoor hij zijn transmutatie kwijt geraakt na een aanval van de Troon. Daphne vertelt dat ze hem heeft gewaarschuwd waardoor Tritannus kwaad wordt en beslist om haar op te sluiten. Omdat Tritannus zijn krachten van kwijt heeft geraakt wee Icy waar ze hem meer krachten kunnen geven.

Terug op het strand, hebben de Winx en co. al het afval opgeruimd op het strand. Door de actie die de Winx hebben gedaan krijgt Stella een idee voor een kleddinglijn. Tecna vindt Layla alleen en vertelt dat ze onderzocht heeft over dat Tritannus misschien iets te maken heeft met het afval. Tecna vertelt dat het niet door Tritannus komt maar door een eiland met afval dat op de oceaan drijft. Opeens kondigd Brandon aan op een podium de nieuwe kledinglijn van Stella aan. Stella's jurk is gemaakt door sla en wortelen waardoor Kiko de jurk opeet waardoor Stella wegrent nadat een paar mensen haar uitlachen.

Tecna vertelt de Winx het probleem met het afval en denken dat Tritannus binnenkort naar Aarde komt. Waardoor ze transformeren in Sirenix.

De Trix verschijnen op Aarde. En een seconden later ook Tritannus, die weer terug gemuteerd is na een tijd.

De Winx vinden de Trix en Tritannus, waardoor Icy ondekt dat de Winx er anders uitzien. De Trix worden aangevallen door een tornado dankzij Stormy, in de tornado pakken de Winx elkaars handen vast en gebruiken een convergence om de tornado te verwijderen. Triannus beslist om weg te gaan omdat ze toch geen reden zien om langer te blijven. En Stormy ondekt dat de Winx ook sterker zijn geworden. De Winx gaan achter de Trix en Tritannus aan. Ze ondekken dat Tritannus is gevlucht naar de Oneindige oceaan waardoor ze beslissen waardoor ze ondekken dat ze niet weten dat de Winx Sirenix hebben.

In de oceaan, vindt Flora de andere Selkies. De Selkies vertellen waar Tritannus gevlucht is. De Winx vinden de Trix en Tritannus waardoor ze ondekken dat de Winx ook in de Oneindige oceaan kunnne komen en de Winx ondekken dat de Trix ook nieuwe krachten hebben.

Flora vertelt aan de Selkies om te blijven waar ze zijn want het kan gevaarlijk worden. En plannen om Tritannus aan te vallen. De Selkies beslissen om de Winx te helpen en geven ze hun kracht. Tritannus laat de andere mutanten de Winx aanvallen terwijl hij de Troon activeert. 

Op het stand, vertellen Mick en Vanessa dat ze gaan helpen om het afval eiland op te ruimen.

Evenementen

  • Tritannus onthult de koninklijke familie van Andros aan Layla.
  • Een afvaleiland zorgt ervoor dat er afval komt in Gardenia.

Debuut

  • 2D sirenix

Personages

Around Wikia's network

Random Wiki