Wikia

Winx Club - Aflevering 401
The Fairy Hunters.png
Seizoen 4, Aflevering 1
Algemene informatie

Productiecode

401

Nederlandse Titel

De Feeënjagers

Italiaanse Titel

I Cacciatori Di Fate
(De Jagers van Feeën)

Engelse Titel

Cinélume Titel; The Fairy Hunters
(De Feeënjagers)
Nickelodeon Titel; The Wizards Of The Black Circle
(De Tovenaars van de Zwarte Cirkel)

Nederlandse Uitzenddatum

Onbekend

Italiaanse Uitzenddatum

15 april 2009

Engelse Uitzenddatum

8 april 2012 (VK)
6 mei 2012 (VSA)

Afleveringen gids

<- Vorige
WC326

Volgende ->
WC402

De Feeënjagers is de eerste aflevering van seizoen 4.

Samenvatting

De Winx gaan terug naar Alfea, maar dit keer zijn zij de leerkrachten. Ze worden verwelkomt door Griselda. Griselda verteld dat Faragonda hen graag wil spreken.

Faragonda laat de Winx iets nieuws ontdekken, de Hal van Enchantments. Een geheime kamer dat in Alfea ligt.

In de kamer vertelt ze alles aan de Winx en geeft hen de Grote Feeënboek. Bloom zoekt in de kamer en vindt een andere hal, in deze hal zijn er schilderijen van de vorige vijanden waar tegen ze gevochten hebben. Maar ze vindt ook een schilderij van vier mannen.

De Winx geven even later voor het eerst les. Ze vertellen dat beweging en gezond leven even belangrijk zijn als magie en om dat te bewijzen ze een hindernisbaan op het schoolplein hebben opgesteld.

Bloom, Layla en Flora doen de hindernisbaan. Bloom en Layla kunnen het helemaal doen. Maar wanneer Flora in het hindernisbaan, bij de laatste obstakel is ontploft de vuurbal. De Winx verdenken dat Alice het zou gedaan hebben, vanwege de vuurbal, en dus wordt ze van Alfea gestuurt. Nadat Flora snel herstelt is van het incident, wilt ze met haar praten om te weten waarom dat ze het gedaan heeft.

Alice wilt vertrekken maar ziet achter haar dat Flora haar aan het zoeken is. Opeens komen de Tovenaars van de Zwarte Cirkel tevoorschijn, op het schoolplein van Alfea. Ogron vraagt aan Flora waar Bloom is, vanwege ze oude vrienden zijn. Maar Flora weigert wegens het feit dat ze alle vrienden van Bloom kent. Waardoor ze aangevallen wordt door hen.

Alice ziet alles gebeuren, en gaat de Winx zoeken. Eenmaal dat ze de Winx gevonden heeft, in de bibliotheek, probeert ze te vertellen wat er aan de hand is. Tecna gelooft haar niet maar zij en de andere Winx leden volgen haar toch.

Eenmaal de Winx en Alice bij Flora zijn, vallen de Tovenaars van de Zwarte Cirkel de Winx, terwijl iedereen aan het kijken is. De Tovenaars van de Zwarte Cirkel ontdekken dat Bloom niet de laatste fee van de Aarde is. Waardoor ze weggaan.

Clarice, Alice's kamergenoot bekent dat zij de oorzaak van de ontploffing bij het hindernisbaan was, hierdoor worden zowel Alice en Clarice niet van school gestuurd. Faragonda vertelt een beetje over de Tovenaars.

Evenementen

  • De Winx keren terug naar Alfea, maaar dit keer als leerkrachten.
  • De Tovenaars van de Zwarte Cirkel komen toe op Alfea, en zoeken de laatste Aardfee.
  • De Wizards willen de laatste Aardfee vangen, maar zijn kwaad als ze vinden dat Bloom niet de laatste Aardfee is.

Debuten

  • Alfea studenten
    • Clarice
    • Alice
  • Tovenaars van de Zwarte Cirkel
    • Ogron
    • Anagan
    • Gantlos
    • Duman

Personages

  • Winx
    • Bloom
    • Stella
    • Flora
    • Layla
    • Musa
    • Tecna
  • Dieren
    • Kiko
  • Alfea
    • Faragonda
    • Griselda
    • Clarice
    • Alice
  • Tovenaars van de Zwarte Cirkel
    • Ogron
    • Anagan
    • Gantlos
    • Duman

Fouten

  • In een scene wanneer de Winx praten met de Specialisten, is Layla's topje weg.

Around Wikia's network

Random Wiki