Wikia

Winx Club - Aflevering 108

[[|200px]]

Algemeen

Productiecode

108

Italiaanse titel

Nederlandse titel

Verbroken Vriendschap

Italiaanse uitzenddatum

28 januari 2004

Nederlandse uitzenddatum

Onbekend

Gids

<- Vorige
Vrienden In Nood

Volgende ->
WC109

Verbroken Vriendschap is de achtste aflevering van Winxclub.

Samenvatting

In deze aflevering zit de vriendschap tussen de Specialisten en de Winx de Trix behoorlijk dwars. Daarom verzinnen ze een plannetje om ze tegen elkaar op te zitten. Bloom en Riven krijgen ruzie, dat gebruiken de Trix voor hun plan. Ze sturen een nep Timmie op Bloom af wanneer ze de andere kwijt raakt. 'Timmie' geeft haar een bijzondere helm en zegt tegen haar dat ze het aan Riven moet geven, om het goed te maken. Maar wanneer ze de helm heeft gegeven en Riven hem gaat gebruiken komt Bloom erachter dat het een valstrik is. Bloom komt in actie en probeert hun plan te dwarsbomen.

Ook is het de dag van de roos (Moederdag) in Magix. Stella en Bloom gaan samen met Brandon, Sky en Riven naar de stad. Verder is van de Winx alleen Musa nog op Alfea... Zij is haar moeder verloren toen ze klein was, vertelde ze, daarom is deze dag voor haar iets verdrietiger dan andere dagen. Ze had daarom geen zin om vandaag met Bloom en Stella de stad in te gaan.

Het plan van de Trix heeft ook te maken met een race die plaats vind op de dag van de roos. Sky, Brandon en Riven doen er aan mee. En maken er een soort wedstrijdje van, maar Riven neemt het winnen iets te serieus.

Darcy krijgt een oogje op Riven, zij maakt zich dan ook een beetje zorgen om hun plan. Je zou kunnen zeggen dat zij deze aflevering een leven red, namelijk dat van Riven. Alleen heeft ze daar wel goede bedoelingen mee?

Het wordt een dramatische dag voor met name Bloom. En lukt het de Trix om hun plan te laten slagen?

Around Wikia's network

Random Wiki