Wikia

<< TERUG NAAR HOOFDPAGINA >>
Seizoen 1
Seizoen 1.jpg
Algemene informatie

Eerste Nederlandse Uitzenddatum

2004

Eerste Italiaanse Uitzenddatum

2004

Seizoengids

<- Vorige
/

Volgende ->
Seizoen 2

Voorstukje

Winx Club is een Italiaanse tv serie die voor het eerst daar in première ging. Seizoen 1 ging in 2004 voor het eerst in première. In totaal heeft het eerste seizoen 26 afleveringen.

Iginio Straffi With Logo.jpg

Iginio Straffi, de schrijver en maker van Winx Club

Verhaallijn seizoen 1

Bloomhqdefault.jpg

Bloom ontdekt Stella in het bos van het park

Seizoen 1 gaat over een 16 jarig meisje genaamd Bloom die op de planeet Aarde woont in Gardenia en geen idee heeft dat ze geadopteerd is en ook niet weet waar ze echt vandaan komt.

Als ze samen met haar konijn naar Kiko naar het park fietst, brengt Kiko haar naar een donker stukje bos waar Stella, een fee, aan het vechten is met de trol Knut en zijn monsters. Zij willen Stella´s staf stelen, maar Bloom schiet te hulp en zo ontdekt ze haar krachten voor het eerst. Ze jagen de trol en zijn monsters weg, en worden dikke vrienden.

Betrapthqdefault.jpg

Bloom betrapt door Faragonda en Griselda

Stella doet Bloom een aanbod om mee te gaan naar een school voor feeën genaamd Alfea, gelegen in de magische dimensie en Bloom neemt het aanbod. Haar ouders kunnen het niet goed bevatten dat hun dochter een fee is en naar een school voor feeën zal gaan, maar accepteren haar keus.

Aangekomen bij de school, neemt Bloom een valse naam aan om de school binnen te komen: Varanda van Callisto. Al snel maakt ze nieuwe vrienden: Musa, Tecna en Flora maar die hebben gelijk al door dat Bloom liegt over haar identiteit. Ook komen het schoolhoofd Faragonda en een leraar genaamd Griselda erachter. Bloom onthult haar ware identiteit en waar ze werkelijk vandaan komt en omdat ze eerlijk is mag ze van Faragonda blijven, waarop Griselda hard op tegen is.

Winx2qm1yfo.png

De Winx meiden hebben de groepsnaam Winx Club bedacht

In seizoen 1 maken Bloom en haar vrienden veel mee. Samen bedenken ze een groepsnaam: Winx Club. Ook ontmoeten ze een paar jongens van de Red Fountain school, een school voor jongens die Specialisten willen worden. Deze jongens heten: Sky, Brandon, Timmy en Riven. Zij worden de liefdes vriendjes van een paar Winx leden.

Specialisten.png

De Specialisten

- Sky= vriendje van Bloom

- Brandon= vriendje van Stella

- Timmy= vriendje van Tecna

- Riven= vriendje van Musa

In het seizoen ontmoeten de Winx de gemene heksen Icy, Darcy en Stormy waar ze vaak tegen vechten. Ook komt Bloom erachter dat ze geadopteerd is door haar ouders en de verloren prinses van Domino is. Bloom ontdekt ook dat ze een zus heeft genaamd Daphne, maar zij is een geest.

Feesten141892.jpg

Feest op Alfea na dat de drie gemene heksen verlagen zijn

Op het einde van het seizoen verliest Bloom haar Drakenvlam en al haar krachten, doordat ze gevolgd werd naar Gardenia door de 3 gemene heksen. Ze lokken Bloom in de val en ontnemen haal al haar krachten. Hierdoor is de hele magische dimensie in gevaar want de Drakenvlam zou de krachtigste krachtbron zijn in de gehele magische dimensie. De 3 heksen verslaan het schoolhoofd van Wolkentoren, Griffin en vallen de andere 2 scholen aan door een leger op te roepen. Uiteindelijk vind Bloom het geloof in haar krachten terug en worden de 3 heksen verslagen. Als straf worden de heksen naar Lichtrots gestuurd voor een psychisch herstel. Hierna is er een groot feest.

Afleveringen

  1. Een onverwachte gebeurtenis
  2. Welkom in Magix
  3. Alfea-school voor feeën
  4. Het zwartemoddermoeras
  5. Afspraakje met een ramp
  6. Missie in Wolkentoren
  7. Vrienden in nood
  8. Een verbroken vriendschap
  9. Verraden
  10. Bloom beproefd
  11. Het monster en de wilg
  12. Miss Magix
  13. Een groot geheim komt uit
  14. Bloom's grote geheim
  15. Eer boven alles
  16. Ijselijke dromen
  17. Geheimen met geheimen
  18. De bron van de drakenvlam
  19. De val van Magix
  20. Missie naar Domino
  21. De kroon uit dromen
  22. Wolkentoren bestormen
  23. Krachttoer
  24. Het beleg van de heksen
  25. De laatste uitdaging
  26. De val van de heksen

Around Wikia's network

Random Wiki